Agentura na podporu obchodu CzechTrade dnes v prostorech Ministerstva průmyslu a obchodu ČR uspořádala akci Sourcing Day Tschechien, jubilejní 10. ročník tuzemského setkání českých exportérů s německými nákupčími. Setkání se letos zúčastnilo 47 českých firem, které konzultovaly své obchodní záměry s 5 německými nákupčími napříč obory. Akce proběhla ve spolupráci se Spolkovým svazem nákupu, materiálového hospodářství a logistiky (BME) a Exportní garanční a pojišťovací společností (EGAP).
Čeští exportéři mohou každý rok probrat konkrétní obchodní záměry s nákupčími významných německých firem na tuzemském setkání Sourcing Day Tschechien. V prostorech MPO v Praze dnes vyjádřilo zájem o nové dodavatele 5 nákupčích, kteří jednali se 47 vybranými českými firmami. Do Prahy přijeli jednat zástupci velkých německých podniků, kterými jsou Hilite Germany GmbH, EWM GmbH, Otto Bihler Maschinenfabrik GmbH & Co. KG, Windmöller & Hölscher KG a firma Lenze Operations GmbH. Akci v ranních hodinách zahájil vrchní ředitel sekce Evropské unie a zahraničního obchodu David Müller společně s ředitelkou sekce zahraniční sítě CzechTrade Ivanou Třoskovou a místopředsedou představenstva exportní pojišťovny EGAP Markem Dlouhým. „Na jubilejním desátém ročníku této významné akce dnes proběhlo přes stovku obchodních jednání. Tuzemské firmy se akce pravidelně účastní především kvůli přítomnosti německých nákupčích, se kterými běžně nemají možnost své obchodní ambice probrat,“ říká Ivana Třosková, ředitelka sekce zahraniční sítě CzechTrade a dodává: „Navíc zde hraje významnou roli aktivita zástupců CzechTrade, kteří dopředu shromažďují poptávky od německých firem a dokážou jim na míru dodat české dodavatele. Němečtí nákupčí již vědí, co na akci Sourcing Day Tschechien čekat, díky čemuž jsou jednání o spolupráci a kooperačních nabídkách velmi efektivní.“
Příležitosti pro české firmy lze u německých nákupčích najít v různých oborech. Od zpracování kovů přes plasty, elektroniku a průmyslovou automatizaci. „Letošní ročník se od těch ostatních liší tím, že němečtí nákupčí tentokrát hledají v Česku dodavatele většinou se sofistikovanou průmyslovou výrobou s vysokou přidanou hodnotou a širokými technologickými možnostmi. Výhodou je, pokud může česká firma nabídnout také vlastní konstrukční a vývojové oddělení,“ vysvětluje Ivana Třosková.