CHYTRÁ ČESKÁ ŘEŠENÍ MAJÍ ZELENOU (Trade news)

Pondělí, 7. Listopad 2016

POROZUMĚT POTŘEBÁM NAŠICH EXPORTÉRŮ. TO JE JEDNOU Z NAŠICH HLAVNÍCH PRIORIT. PROTO JSME I NA NEDÁVNÉM SVÁTKU NAŠICH STROJAŘŮ A NEJVĚTŠÍ TUZEMSKÉ VELETRŽNÍ AKCI CHTĚLI BÝT VÝVOZCŮM CO NEJBLÍŽ A PŘEDAT JIM CO NEJVÍC INFORMACÍ O EXPORTNÍCH PŘÍLEŽITOSTECH VE SVĚTĚ. SPOLU S EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOSTÍ (EGAP) JSME PŘIŠLI S NOVINKOU – POSTAVIT NA VELETRŽNÍ PŮDĚ EXPORTNÍ DŮM. SÍLA TÉTO MYŠLENKY PŘEDČILA NAŠE PLÁNY I OČEKÁVÁNÍ: BĚHEM PĚTI DNŮ VELETRHU NAVŠTÍVILO STÁNEK VÍCE NEŽ 1400 PODNIKATELŮ A ZÁSTUPCŮ ČESKÝCH FIREM, COŽ POVAŽUJI ZA VELKÝ ÚSPĚCH.

V Exportním domě jsme pořádali semináře, specialisté Klientského centra pro export a zástupci EGAPu poskytovali konzultace o možnostech podpory vývozu i financování. Další letošní premiérou byla přítomnost zástupců České rozvojové agentury. Ti firmám radili, jak propojit rozvojovou pomoc s komerčními aktivitami na zahraničních trzích. Věřím, že mezi rozvojovými a komerčními projekty existuje přirozené pojítko, které označuji jako chytrá česká řešení. Staromódní vnímání rozvojové pomoci jako pouhé charity je již dávno překonané.Rozvojovou pomoc je nutné vnímat i jako investici do budoucího rozvoje a krok, který směřuje k budování komerčních obchodních příležitostí.

Individuální konzultace v Exportním domě poskytovali rovněž vybraní obchodní radové z českých ambasád. Přijeli například kolegové ze zastupitelských úřadů ve Spojených státech amerických, Íránu, Kazachstánu, Rusku či Saúdské Arábii.

Spolu s EGAPem a dalšími partnery jsme v Brně zorganizovali dvě konference. Jedna z nich se soustředila na strojírenství jako exportní obor a druhá, na kterou přišlo na 150 zástupců firem, byla tematicky zaměřená na vývoz do Íránu. Veliký zájem českých firem o nově se otevírající íránský trh byl vidět i během konzultací s ekonomickými diplomaty. S nadsázkou si dovolím tvrdit, že obchodní rada ze zastupitelského úřadu ČR v Teheránu se stal nejžádanější osobou celého veletrhu. Kromě toho jsme pro návštěvníky MSV připravili také seminář o exportu do Kazachstánu a networkingové setkání s nizozemskými firmami.

Během veletrhu se v Brně vystřídalo velké množství zahraničních delegací. Jejich přítomnost jsme využili k bilaterálním setkáním, během nichž jsme mluvili především o příležitostech k prohloubení ekonomické spolupráce. Těší mě fakt, že zahraniční partneři mají o spolupráci s Českou republikou zájem a vnímají české firmy jako perspektivní obchodní kontakty. Letošní MSV byl také důkazem toho, že se v naší zemi stále najde nespočet firem, které jsou schopné obstát ve vysoké mezinárodní konkurenci. A z toho máme obrovskou radost.

***

Návštěvnosti Exportního domu jistě napomohlo i informování přes sociální sítě, které jsme zařadili mezi standardní cesty sdílení informací s exportéry. Zadejte si heslo Ekonomická diplomacie ve své oblíbené sociální síti a buďte s námi v kontaktu. Mimo jiné najdete i odkazy na články expertů MZV v TRADE NEWS.